Inkooptrajecten

In de Algemene Ledenvergadering wordt ieder jaar in het jaarplan vastgelegd voor welke productgroepen in dat betreffende jaar een offerteronde wordt gestart. Gedurende het jaar kunnen zich uiteraard nieuwe onderwerpen aandienen. In het inkoopoverleg wordt met de leden bekeken of men daarmee aan de slag gaat in dat jaar. Op alle overeenkomsten die worden afgesloten met de ICWB zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden Gezondheidszorg (AIVG), versie 2017 van toepassing. Inclusief de modules ICT en Personeel niet in loondienst. ICWB volgt bij haar inkooptrajecten de richtlijnen uit de Nevi Gedragscode (oktober 2012).

Contracten / prijsafspraken

Zo zijn reeds contracten afgesloten of prijsafspraken gemaakt voor bijvoorbeeld de productgroepen:
- afvalverwijdering,
- baden,
- bedden,
- bedpanspoelers,
- dieetvoeding,
- dispensers,
- hardware en ICT accesssoires,
- incomateriaal,
- kantoorbenodigdheden,
- legionella,
- linnenbeheer en bewonerswasgoed,
- matrassen,
- medicijnkasten/karren,
- meubilair,
- onderhoud brandhaspels en blussers,
- onderhoud groot keukenapparatuur,
- onderhoud klein medische apparatuur,
- ongediertebestrijding,
- ovens/steamers,
- tilliften,
- verbandtrommels,
- verpleegkundige materialen,
- verzorgend wassen,
- voeding,
- zuurstof,
- etc.

Nieuwe contracten 2023

In 2023 zullen mogelijk (her)onderhandelingen voor de volgende productgroepen plaatsvinden:
- Afval
- Bedden
- BHV
- Koffie
- Zorg innovaties
- Zuurstof